Polityka zwrotów

Ostatnia aktualizacja 10-11-2025
Data wejścia w życie 10-11-2025

Dane przedsiębiorstwa

Zwroty przyjmuje: Acctek Group Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Świdniku 21-040 przy ul. Szkolnej 4, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego Lublin Wschód, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0001116350, posiadająca NIP: 7123478487. Adres e-mail do kontaktu w sprawach zwrotów: info@acctekgroup.pl.

Prawo odstąpienia od umowy

Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym rzecz została przekazana lub w której osoba trzecia inna niż przewoźnik lub osoba wskazana przez klienta weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia, klient powinien poinformować przedsiębiorcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. listownie, e-mailem).
W razie odstąpienia od umowy klient zwraca rzecz niezwłocznie, w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował przedsiębiorcę o odstąpieniu.

Koszty zwrotu

Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, jeżeli przedsiębiorca poinformował o tym w chwili zawierania umowy. Koszty te nie przekraczają zwykłych kosztów przesyłki.
Przedsiębiorca zwraca klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez przedsiębiorcę), nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o decyzji klienta o odstąpieniu. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez klienta, chyba że klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu.

Wyjątki od prawa odstąpienia

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje klientowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
w szczególności w odniesieniu do umów:

  • o dostarczanie urządzeń laserowych lub akcesoriów wykonywanych lub konfigurowanych na indywidualne zamówienie klienta, zgodnie z jego specyfikacją techniczną
    (np. konfiguracja mocy, typu źródła laserowego, systemu chłodzenia, sterowania czy oprogramowania);
  • o dostarczanie produktów, które po dostarczeniu zostały uruchomione, użyte, zmontowane lub w inny sposób zmodyfikowane, co uniemożliwia ich ponowną sprzedaż jako nowych;
  • o dostarczanie urządzeń wymagających montażu, kalibracji lub konfiguracji pod konkretne parametry użytkownika, jeśli czynności te zostały już wykonane;
  • o świadczenie usług, które zostały w pełni wykonane za wyraźną zgodą klienta przed upływem terminu do odstąpienia;
  • o dostarczanie oprogramowania, sterowników lub aktualizacji w formie cyfrowej, jeżeli rozpoczęto ich instalację po dostarczeniu.

Prawo odstąpienia przysługuje w odniesieniu do akcesoriów nieużywanych, zwracanych w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu.

Procedura zwrotu
  • Klient zgłasza chęć zwrotu produktu, przesyłając wiadomość na adres e-mail: info@acctekgroup.pl, podając numer zamówienia, nazwę produktu, powód zwrotu oraz dane kontaktowe.
  • Sprzedawca potwierdza otrzymanie zgłoszenia i przekazuje instrukcję zwrotu (adres wysyłki, sposób zapakowania, ewentualne wymagania dotyczące zabezpieczenia urządzenia).
  • Klient odsyła towar w stanie nienaruszonym, a sprzedawca dokonuje zwrotu środków zgodnie z punktem 3 po weryfikacji produktu.
Stan rzeczy zwracanej

Zwracany towar powinien być kompletny, nieuszkodzony i w stanie pozwalającym na ponowną sprzedaż. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z jej użytkowania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i prawidłowego działania.

Reklamacja wad rzeczy

Zwrot z tytułu odstąpienia od umowy nie jest tożsamy z reklamacją.
W przypadku stwierdzenia wad urządzenia lub akcesoriów klient może złożyć reklamację zgodnie z odrębną Polityką reklamacyjną lub na podstawie przepisów o rękojmi.

Postanowienia końcowe

Przedsiębiorca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w niniejszej Polityce zwrotów. Aktualna wersja dokumentu jest dostępna na stronie internetowej sklepu.
Wszelkie spory związane z realizacją zwrotu będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie. Klientowi przysługuje także prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego.